Joanna Jędrzejczyk i Jiri Prochazka promują polski fintech

Polski fintech, XTB, w styczniu ruszył z kampanią promocyjną, w której wykorzystał światowej sławy gwiazdy sportu. To jednak nie wszystko. Po raz pierwszy w historii firmy zdecydowano się na nową formę promocji. Wszystko po to, aby jeszcze szerzej promować edukację związaną z rynkami kapitałowymi.

XTB od lat oprócz intensywnej promocji rozwiązań inwestycyjnych, stawia na edukację finansową społeczeństwa. Dlatego w obszernych darmowych zasobach wiedzy każdy otrzymuje, m.in. wiele specjalistycznych artykułów, ponad 200 godzin webinarów z najlepszymi specjalistami z branży czy też codzienne transmisje LIVE z analitykami, podczas których można ich zapytać o tematy rynkowe.

Polacy rzucą wyzwanie rynkom?

Każdy doświadczony uczestnik rynku kapitałowego potwierdzi, iż wiedza teoretyczna to jest podstawa inwestowania. Jednakże dopiero w praktyce można sprawdzić na ile jest się przygotowanym do tej wymagającej formy lokowania kapitału. Stąd też, XTB zmniejsza próg wejścia na rynki kapitałowe.

Ostatnie lata na rynkach finansowych pokazały, że mamy znaczny wzrost zainteresowania inwestowaniem. Wystarczy spojrzeć na dane KDPW za 2022 rok, aby przekonać się, iż mamy do czynienia z napływem nowych uczestników rynku. Nie ukrywamy, że mamy wielkie ambicje, bowiem chcemy być platformą inwestycyjną pierwszego wyboru i to nie tylko w Polsce – mówi Jakub Paturalski, dyrektor polskiego oddziału XTB. – Z tym wiąże się jednak wielka odpowiedzialność jaką jest edukacja nowych uczestników rynku kapitałowego. Dlatego zdecydowaliśmy się nie tylko dostarczyć materiały edukacyjne, ale maksymalnie zmniejszyć barierę wejścia. Tak, aby każdy mógł spróbować rzucić wyzwanie rynkom i poczuć się jak inwestor – dodaje Paturalski.

W kampani “Darmowa akcja na dobry początek” każdy klient indywidualny, który założy konto na platformie, wpłaci depozyt i spełni warunki promocji otrzyma darmową akcję. Jej wartość przekracza 100 złotych.

XTB stawia na nową formę promocji

Szeroko zakrojone działania edukacyjne wiążą się również z nowym podejściem do promocji wspomnianej kampanii. Standardowo już dla XTB, przygotowano spot reklamowy z udziałem gwiazd sportu, będących ambasadorami polskiego fintechu. W tym przypadku mowa o Joannie Jędrzejczyk oraz Jirim Prochazce. Oboje to byli mistrzowie UFC oraz jedni z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd MMA na świecie. Właśnie wykorzystując klimat sportów walki w kreatywny sposób przekazano informacje zarówno o kampanii edukacyjnej, jak i atrakcyjnej ofercie XTB. 

Polski fintech po raz pierwszy w historii postawił również na wsparcie promocji poprzez kampanię radiową. – Od lat budujemy markę XTB poprzez promocję online czy też w telewizji. Tym razem jednak chcieliśmy naszą kreacją dotrzeć do nowej grupy odbiorców i wierzymy, że właśnie to osiągniemy poprzez ten kanał – tłumaczy Paturalski.

Sport radiowy promującym kampanię “Darmowa akcja na dobry początek” opiera się na dialogu dwóch mężczyzn. Podobnie jak spot wideo cała koncepcja ma nieco sportowy charakter i w kreatywny sposób wykorzystano grę słów pochodzących z życia codziennego oraz finansowego. 

Warto podkreślić, iż razem ze wspomnianą kampanią promocyjną wystartował projekt “Inwestuj Odpowiedzialnie”. Poprzez dedykowaną stronę internetową XTB będzie przekazywać informacje dotyczące zagrożeń związanych z inwestowaniem bez odpowiedniego przygotowania. Więcej szczegółów na ten temat zostanie ogłoszonych wkrótce.