Jakiś czas temu na naszą skrzynkę mailową wpłynęło pytanie od kibica Startu Gniezno. Pragniemy działać dla Was, dlatego też zdecydowaliśmy się poruszyć temat, choć nie dotyczył on stricte spraw sportowych.
TO NIC NIE KOSZTUJE. Dołącz do naszego kanału nadawczego na Facebooku i bądź na bieżąco >>> TUTAJ <<<
Kibic poprosił o to, by nie ujawniać jego danych, więc tego nie robimy. Pragniemy jednak przytoczyć treść maila, by zilustrować, o co chodzi.
Już w tytule pojawiło się pytanie, “czy Start omija podatek?”. Trochę nas to zaskoczyło, bo z góry uznaliśmy, że tak poważny podmiot na coś takiego na pewno sobie nie pozwala. Niemniej jednak dopytaliśmy w klubie, by rozwiać wątpliwości, które – jak wyjaśnia ów kibic – wzięły się z tego, że…
“Nie pasuje mi parę rzeczy i jedna przeszkadza. Chce pozostać anonimowy. Chodzi o prostą rzecz jaką jest paragon. Przy zakupie karnetu rok temu i teraz dostałem karnet w kopercie na adres zamieszkania w kopercie bez jakiegokolwiek dowodu zakupu. To samo jest przy zakupie biletu na mecz w sklepie Manekin. Żadnego paragonu i brak możliwości zapłaty kartą. Proszę zweryfikujcie temat u źródła” – przeczytaliśmy w mailu.
Do tej sprawy odniósł się dyrektor i rzecznik prasowy GTM Start Gniezno Radosław Majewski. Poniżej prezentujemy jego stanowisko w oryginalnym zapisie:
“Jako stowarzyszenie nie mamy obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Wszelka sprzedaż gotówkowa odbywa się na zasadzie rozliczeń dokumentów wewnętrznych, które są wykazywane i księgowane. Natomiast jeśli ktoś ma wątpliwości zachęcamy do płacenia poprzez przelew, jesteśmy na pełnej księgowości i każda wpłata jest księgowana.
Po drugie – dla wygody i przejrzystości wpływów wprowadziliśmy zakup karnetów, gadżetów i biletów na mecze online.
Po trzecie – GTM Start jako stowarzyszenie nie płaci podatku dochodowego, bo dochód przeznaczany jest na cele statutowe. Terminal do płatności kartą jest w sekretariacie i na życzenie zawsze w biurze wystawiamy faktury.
Nasze dokumenty były częściowo badane w kwietniu przez Urząd Skarbowy i żadnych nieprawidłowości nie było. Kibic, który zakupił karnet z dostawą pocztą do domu zapłacił za niego przelewem na nasz rachunek bankowy więc to jest zaksięgowane”
Ostatnia aktualizacja artykułu: 12 czerwca 2021 o godz. 16:56:18
Powinniśmy zainteresować się jakimś tematem? Daj znać na redakcja@sportzpazurem.pl lub telefonicznie 696 188 438!
Koniecznie polub nas na Facebooku: